01-03-2020
Als werkgever voel ik mij verantwoordelijk voor het welzijn van mijn teamleden en hun dierbaren. Daarom heb ik een ‘Corona-protocol’ gemaakt dat past binnen mijn kantoororganisatie. Ik deel het op deze plaats, wie weet kan iemand er zijn voordeel mee doen.
- Ik heb de informatie gelezen die beschikbaar is op de site van de RIVM.
- Ik inventariseer of een teamlid zich zorgen maakt en maak eventuele zorgen bespreekbaar.
- Ik identificeer mogelijke besmettingsrisico’s in de directe omgeving:
- Is iemand op reis geweest naar een China of Noord-Italië?
- Is iemand in contact geweest met een (nu bekende) Coronapatiënt of reiziger naar genoemde gebieden?
Zo ja: dan volgt na overleg thuisquarantaine.
- Ik identificeer mogelijke risico’s voor teamleden of hun dierbaren:
- Heeft één van de teamleden een kwetsbare gezondheid?
- Wie van de teamleden heeft een dierbare in de directe nabijheid met een kwetsbare gezondheid?
Zo ja: dan volgt overleg over eventuele extra (preventieve) maatregelen zoals thuiswerken.
- De contactoppervlakken die gedeeld worden (deurklinken, kranen) worden dagelijks gereinigd met een desinfecterend schoonmaakmiddel.
- In de keuken en op het toilet staat (zoals altijd) desinfecterende handzeep.
- Teamleden en bezoekers wordt gevraagd bij binnenkomst éérst hun handen te wassen.
- Het ‘handenwasprotocol’ hangt zichtbaar in het kantoor.
- Wie verkouden is of snottert, moet (zoals altijd) thuisblijven en mag thuiswerken.
- Ik geef zelf het goede voorbeeld.
Caren Schipperus